29 Temmuz 2009 Çarşamba

ZEYNEP SAĞDAŞ



Yıl 1997...

Çok sevdiğim dostum M.Melih Usta ile bir Çanakkale macerasına çıkmıştık. Üniversitede okuyan Bayram Kaçar arkadaşımızı ziyaret edip orada 1-2 gün takılıp kafa dağıtmak istedik. Sabah düştük yollara... Çanakkale`ye vardık ve başarılı bir operasyon ile! arkadaşlarımızın yurt odasına kaçak olarak yerleştik.

Akşam olduğunda Bayram ve arkadaşları, Melih ve beni bir bara götürdüler. Öğrenci barıydı ve bu barda müzik tesisatı yoktu. Konsept "kendimiz çalar kendimiz söyleriz" tarzındaydı. Ve işte orada ismini hatırlamadığım bir arkadaş vardı. İlk votkamızı yudumlarken bize bir şarkı söyledi. "Dönen Dönsün Ben Dönmem Yolumdan"...

Kimin şarkısı, kim yazmış, kim söylemiş bilmem; tek bildiğim o fedakar arkadaşa o gece şarkıyı yaklaşık 20 kez söyletip, Melih ile birlikte 2 büyük votkayı devirmemizdi. Bizi bu kadar derinden etkileyen şarkı ve yorum o gündür bu gündür hep konuşulur ve hatırlanır aramızda...

Şimdilerde ise böyle bir şarkı daha var... "Yarım Kalanlara Rağmen"

Zeynep Sağdaş söylemiş. Ama nasıl söylemiş! ilk dinlediğimde; uzun zamandır bu kadar iyi bir şarkı dinlemediğimi düşündüm. Mükemmel yorumlamış. Şu sıralar Facebook ve benzer paylaşım sitelerinde zirvede. Dinlemenizi ve hissetmenizi öneririm.

Zeynep Sağdaş hakkında küçük bir araştırma yaptım ve bugüne kadar vokal ağırlıklı çalıştığını, bazı reklam ve tanıtım müziklerinde görev aldığını öğrendim. Fakat beni sevindiren bir nokta şu ki; bugünlerde repertuarını hazırlamaktaymış. Umarım önümüzdeki günlerde çok geç kalmadan bir albüm çıkarır ve uzun zamandır bekleyen kulağımızın pasını temizler...

Bir temenni: Zeynep Sağdaş`ın demolarını dinledim internet sitelerinde, R&B ve Hip Pop söylemiş genelde. Umarım albümün tarzı bu olmaz. Sesini ve yorumunu ön plana çıkartan bir tarz olmalı diye düşünüyorum...

Cenk

1 yorum:

  1. Güzel bir yazı, fakat Hip Pop diye bir tarz yok hatırlatmak istedim. Doğru yazılışı Hiphop onun.

    YanıtlaSil